Türkiye, sıhhat turizminde dünyanın önde gelen merkezlerinden biri haline geldi. Kaliteli sıhhat hizmetleri, uygun maliyet yapısı, yüksek teknolojiye sahip tesisler ve uzman tabip takımı, her yıl yüz binlerce yabancı hastayı ülkemize çekiyor. Turizm Bakanlığı’nın bilgilerine göre, 2024 yılında 1,5 milyondan fazla kişi, sıhhat hizmeti almak için Türkiye’yi tercih etti.
Riskleri ortadan kaldırıyor
Bu sayı, her geçen yıl artarken; sıhhat hizmeti sunan işletmeler için de hizmet kalitesi kadar sorumluluk ve risk idaresi alanında yeni gereklilikleri beraberinde getiriyor. Tıbbi komplikasyonlarının öngörülemeyen lakin hasta ve hizmet sağlayıcı açısından önemli sonuçlar doğurabilen sıhhat durumları olduğunu kaydeden Sigorta ve Reasürans Brokerleri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Gencay Genç, her ne kadar sıhhat hizmeti muvaffakiyetle sunulsa da komplikasyon riskinin tıbbın tabiatında olduğunu ve bunun büsbütün ortadan kaldırılamadığını söyledi.
Komplikasyon sigortasının; bu üzere beklenmedik durumlarda hem sıhhat kuruluşunu hem de hastayı koruyan özel bir garanti olduğunu belirten Genç, bu güvenceden mahrum olan sıhhat işletmelerinin, komplikasyon durumlarında hastayla baş başa kalabileceğini, bunun da önemli finansal ve itibar kayıplarına yol açabileceğini tabir etti.
Tercih değil, zorunluluk
2025 Nisan ayında yayımlanan ve 31 Aralık 2025 itibarıyla tam ahenk sağlanması zarurî hale gelen yeni sıhhat turizmi mevzuatının, kesim açısından değerli bir dönüm noktası olduğunu kaydeden Genç, komplikasyon sigortasının, sadece uygun niyetli bir tercih değil; mevzuatla çerçevesi çizilmiş bir mecburilik olduğuna işaret etti.
Bu yönetmelikle birlikte, memleketler arası hasta kabul eden hastane, klinik ve sıhhat turizmi aracılarının, komplikasyon sigortası olmaksızın faaliyet gösteremeyeceklerini hatırlatan Genç, bu düzenlemenin, hem hasta güvenliği hem de hizmet sağlayıcıların memleketler arası standartlarda faaliyet göstermesi açısından büyük bir adım olduğunu altını çizdi.
Komplikasyon sigortasının kıymetli fırsatlar sunduğunu belirten Gencay Genç, sözlerini şöyle sürdürdü: “Özellikle sıhhat turizmi aracıları açısından bu sigorta eseri, sundukları hizmet paketlerine kıymet katar. Komplikasyon sigortası sunan bir aracı, sunduğu tedavi planının arkasında durduğunu gösterir ve pazarda farklılaşma sağlar. Memleketler arası acentelerle yapılan B2B kontratlarda komplikasyon sigortası, hem şeffaflığı artırır hem de sözleşmelere inanç temelli bir yaklaşım kazandırır.”
Kaynak: Dünya